هدیه زندگی را بپذیر

پذیرش، رعایت و اجرای صحیح قوانین در طبیعت و زندگی انسان باعث سهولت، نظم و ترتیب در تمام امور زندگی می‌شود.

هر چیزی در زندگی دارای قاعده  و قانون معینی است. هیچ چیز در عالم از این امر مستثنی نیست. حتی بدون آن زندگی  و جامعه انسانی دچار آشفتگی و هرج و مرج خواهد بود.

زندگی شخصی فرد نیز همین گونه است. شاید تاکنون به آن توجه نکرده باشید. ولی قوانینی محسوس و نامحسوس زندگی ما را احاطه و به نوعی آن را کنترل می‌کنند. قوانینی که رعایت آنها ضرورت حیات انسان است.

با این قوانین هیچ چیز در زندگی غیر ممکن نیست. تنها دیدگاه، قدرت، ضعف‌، ترس‌، تردید و نگرانی‌های آدمی است که موقعیت او را در انجام ، ممکن و یا غیرممکن‌ها می‌کند.

"پذیرش زندگی"مهم‌ترین بخش برای یک شروع است. پذیرش، موارد بسیاری که در دست و اراده شما نیست. شما قدرت و حق انتخاب آنها را نداشتید. مانند؛ انتخاب پدر و مادر تان، خواهر و برادر تان، جنسیت، بدنتان و ...

بگذارید از جسم شما شروع کنیم. قبل از هر چیز به شما جسمی داده شده است. جسمی که از گوشت، پوست، رگ و پی و... ساخته شده است. جسمی که بر اساس قوانین هماهنگ و خاصی در حال کار و حیات است.

شما چه جسم خود را دوست داشته باشید چه نداشته باشید، فرقی نخواهد کرد. شما نمی‌توانید آن را تغییر دهید. این جسم در طول زندگی در دنیای خاکی  با شما خواهد بود.

پذیرش این جسم خاکی و قوانین خاص آن، قدم اول در زندگی شماست. رعایت قوانین حاکی بر این جسم قدم دومی است که  باعث می‌شود شما در زندگی از بیماری و آسیب‌ها به دور باشید.

مرحله بعدی دنیای است که به آن قدم گذاشته‌اید. دنیای که زندگی شما نامیده می‌شود، دارای قوانین و قواعد خاص خود است.

بدانید و آگاه باشید که زندگی صحنه یاد‌آوری، یادگیری، تجربه و رسیدن به کمال شماست.

چه این صحنه را دوست داشته باشید، چه نداشته باشید، باید قوانین آن را شناخته و رعایت کنید. چرا که در حال حاضر، روی این صحنه قرار دارید. پس بهتر است به عنوان یک انسان با پذیرش منطقی، شروع به یاد‌آوری، آموختن و تجربه کنید.

نکته؛ اشتباه و شکست در زندگی وجود ندارد، تنها آموختن و تجربه است. رشد و کمال، فرآیند آموختن و تجربه است. رشته‌ی زنجیر‌وار وقایع، رویداد‌ها، خطا ها، پیروزی‌ها و... همه برای آموختن، یاد‌اوری و کسب تجربه در زندگی برنامه ریزی شده است.

فراموش نکنید، تجربه‌های شکست و  تجربه‌های پیروزی، بخشی از فرآیند رشد و کمال شما در زندگی هستند. به هر دوی آنها به یک چشم نگاه کنید.

 قوانین زندگی را باید بیاموزید این یک اصل است. اگر آنها را یاد نگیرید، آنقدر تکرار می‌شوند تا آموخته شوند. به عبارتی این آموزش‌ها در اشکال مختلف چه خوشایند چه نا خوشایند تکرارخواهند شد تا شما بیاموزید یا به یاد‌اورید.

بنابراین بهتر است با "پذیرش" آنها هر چه زودتر درس‌ها را بیاموزید تا از تکرار آنها جلوگیری کنید.

 زندگی کلاس درس‌ است نه چیزی دیگر... و تا زمانی که حیات ادامه دارد آموختن و یا‌دآوری هم ادامه خواهد داشت. هیچ بخشی از زندگی نیست که در آن درس و تجربه‌ای نباشد. و چه بخواهید و چه نخواهید.

یکی از دروس کلاس زندگی این است که قضاوت کردن، غیبت کردن، ادعا کردن ،سرزنش کردن ،تحقیر و یا تمسخر کردن، ممنوع است.

به عبارتی هر‌آنچه را که مورد قضاوت، غیبت، سرزنش و...قرار می‌دهید، برای شما پیش خواهد آمد در اصطلاح عامیانه سرتان خواهد آمد.

یعنی، خداوند شما را در همان شرایطی که ادعا می‌کردید، قرار می‌دهد تا ببیند شما چه می‌کنید. این آموزش و درسی بزرگ در زندگی است که هر بار رد شود باید دوباره آن را آموزش ببینید. این جز قوانین مهم زندگی است.

آگاه باشید که افراد در زندگی شما تنها آینه تمام نمای شما هستند. هر حرکت یا رفتاری که در این افراد  خوشایند یا ناخوشایند شما باشد، منعکس کننده چیزی است که درباره‌ی خود ‌پسندیده یا نمی پسندید.

چگونه زندگی کردن انتخاب شماست. شما همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این که با آنها چه می‌کنید و چه خواهید کرد، بستگی به خود شما دارد. سعی کنید از فرصت‌ها و منابع موجود استفاده کنید.

همه چیز در شما و به خود شما باز می‌گردد. حتی پاسخ  به سوال‌ها همه در وجود خودتان است. بنابراین تنها کاری که باید بکنید این است که ساکت و آرام نگاه کنید، گوش کنید و به آنچه که از درون راستین شما نشات می‌گیرد، اعتماد کنید.

 

هدیه زندگی

 

 فراموش نکنید، هر آنچه را که بکارید همان را درو خواهید کرد، به عبارتی از هر دستی بدهید از دست دیگر خواهید گرفت. این یکی از قوانین صادق زندگی است. دقت کنید به یاد بیاورید وقایع زندگی خود را ...و آنها را با تامل بازبینی کنید. خودتان به این نتیجه خواهید رسید.

بنابراین در این صحنه زندگی خیرخواه و مهربان همه باشید تا به شما خیر و برکت برسد. این قانون شباهت‌عجیبی با قانون سوم نیوتن که هر عملی عکس‌العملی دارد، است.

بله قوانین علمی که نه تنها در علم فیزیک، بلکه در مورد همه‌چیز و همه جا در زندگی صدق می‌کند. تنها با کمی دقت و توجه به صحنه زندگیتان همه آنها تایید خواهید کرد.

در زندگی هرگز تسلیم نشوید. هرگز دست از تلاش و ادامه آموختن و تجربه  کردن، بر ندارید. فراموش نکنید! تنها مرگ است که شما را از تلاش و آموختن باز خواهد داشت، نه چیز دیگر...

بنابراین مهارت، تجربه، پشت‌کار خود را روز به روز تقویت کنید. یادتان نرود که صحنه زندگی زیباست و شما در قلب این صحنه زندگی ایستاده‌اید. نقش خود را با قدرت تمام ایفا کنید. بپذیرید و اجازه دهید سایرین هم همین کار را در صحنه زندگی انجام دهند.

هرگز به چیز‌ها و رفتار‌های ناخوشایند عادت نکنید. اصلا عادت کردن در زندگی یعنی درجا زدن...درجا زدن یعنی تکرار مکرر یک درس. پس بیایید به هیچ چیز جز تلاش کردن عادت نکنیم.

توقع و انتظارات را فراموش کنید. توقع و انتظارات شما را از اصل ماجرا یعنی هدف زنگی دور خواهد ساخت. فراموش نکنید هیچکس به جای شما قرار نیست، امتحان پس دهد. آموزش و تجربه کسب کنید. هر انتظار و توقعی دارید از خود خویشتن داشته باشید.

یادتان نرود! هیچ چیز در زندگی تصادفی و شانسی نیست. بلکه علل و علت اصلی خود "شما" هستید. این شما هستید که می‌توانید هر حادثه و یا شانسی را خلق کنید. دقت کنید... هیچ کس در زندگی شما دخیل، عامل، مقصر و گناه کار نیست بلکه همه آنها عاملی برای کمک به یادگیری یکی از دروسی شما است. درسی که شما باید آن را بیاموزید.

در نهایت این شما هستید که می‌توانید در روی زمین، بهشت یا جهنم خود را خلق کنید. هیچوقت برای تغییر، تغییر دادن یا به عبارتی "یا‌دآوری" دیر نیست. هدف خود را "بیاد آر" ای انسان... ای اشرف مخلوقات... تنها با یادآوری، پذیرش، اراده، خواست قلبی و...زندگی و جهانتان سرشار از شادی، سلامت، زیبایی و... خواهد شد، امتحان کنید.