7 روش افزایش راندمان کاری

آیا شما به دنبال روش­هایی برای افزایش راندمان کار می­گردید؟ من چندین روش بسیار موثر را می­دانم که در مورد من واقعا جواب داد و امیدوارم این روشها به شما نیز کمک کنند. اگر کارهای زیادی دارید که باید آنها را تکمیل کنید و نمی­توانید آنها را انجام دهید، زمان آن است که یاد بگیرید چگونه موثرتر و مفیدتر کار کنید. شما می­توانید کارهای بیشتری در طول روز انجام دهید و وقت آزاد بیشتری را نیز داشته باشید. فقط کافیست روش­هایی را که در زیر به شما می­گوییم دنبال کنید تا راندمان کارتان افزایش یابد.

۱. کار را در اولویت قرار دهید.

 

وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، مسلما اینکه چه کاری را اول شروع کنید بسیار دشوار است، و به همین دلیل وقت زیادی را صرف فکر کردن درمورد اینکه چه کاری را اول انجام دهید می­کنید و هیچکدام از کارها را انجام نخواهید داد. سعی کنید کار اصلی را در اولویت قرار دهید تا راندمانتان بالارود. سپس به بقیه کارهایی که اهمیتشان کمتر است بپردازید.

۲. بر روی کار خود تمرکز کنید.

 

مسئولیت­های زیادی را به طور همزمان قبول نکنید، مخصوصا هنگامی که اندکی زیر فشار هستید و استرس دارید. بر روی کار خود تمرکز کنید و هیچ ترسی از نه گفتن به انجام کار رئیس و دیگر کارکنان نداشته باشید. اگر برایتان مقدور است چند تا از کارها را به روز بعد محول کنید. وقتی که کارهای زیادی را باید انجام دهید، مسلما تعداد اشتباهایتان نیز افزایش می­یابد و از عهده‌­ی انجام کارهای مهم به خوبی برنمی­آیید.

۳. میز کارتان را مرتب کنید.

 

یکی از ساده‌­ترین روش­های افزایش بازدهی در سرکار مرتب کردن میزکار است. اگر میز کارتان کثیف و شلخته باشد، پیدا کردن یکسری از مدارک و وسایل برای شما سخت خواهد شد و در نتیجه بسیاری از وقت گرانبهایتان را صرف پیدا کردن آنها خواهید کرد و دیگر قادر به انجام درست و  به موقع وظایفتان نخواهید بود. برای بالا بردن راندمان و جلوگیری از هدر رفتن وقت، میز کارتان را تمیز نگه دارید.

۴. حواس پرت نباشید.

 

امروزه اینترنت و شبکه‌­های اجتماعی عامل اصلی حواس پرتی در سرکار می­باشند. می­دانم که بسیار برای شما دشوار است که در حین کار نگاهی به آن نیندازید اما اگر این کار را انجام دهید، در پایان کار متوجه می­شوید که بیشتر وقتتان را با شبکه‌های اجتماعی تلف کرده‌اید. ممکن است بخواهید نگاهی سریع به فیس بوک یا تویتر بیندازید اما قبل از اینکه متوجه شوید زمان از دستتان می­رود و یک ساعت یا بیشتر را با آنها تلف کرده‌اید. یادتان باشد حقوقی که به شما داده می­شود بخاطر کار خوب شماست نه بخاطر رفتن به شبکه‌­های اجتماعی. سعی کنید از حرف زدن با همکاران نیز اجتناب کنید.

۵. استراحت کوتاهی داشته باشید.

 

وقتی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ممکن است به استراحت در مابین آنها فکر نکنید. اگر احساس خستگی کنید راندمان کارتان پایین می­آید. در فواصل زمانی مختلف استراحت کوتاهی داشته باشید و یا اگر نیاز بود چرت کوتاهی بزنید. با این روش راندمان کارتان بالا می­رود و درصد اشتباهتان پایین می­آید. در سرکار چیزی نخورید. بهتر است برای غذا خوردن به خارج از محیط کار بروید.

۶. برنامه ریزی کنید.

 

اگر صبح­ها کارتان را بهتر انجام می­دهید، پس برنامه­تان را طوری تنظیم کنید که بیشتر کارهای سخت را در صبح انجام دهید. با این روش، کارهای آسان به بعد از زمان نهار محول می­شوند و قبل از رفتن به خانه هیچگونه نگرانی درمورد انجام کارهای مشکل ندارید.

۷. دست از چک کردن ایمیلتان بردارید.

 

اگر در انتظار دریافت ایمیل مهمی نیستید دست از چک کردن ایمیلتان در هر ۱۰-۵ دقیقه بردارید. شما کارهای زیادی دارید که باید آنها را انجام دهید. بنابراین ایمیل‌های غیرضروری می­توانند تا آخر وقت منتظر شما بمانند. از همه مهمتر، اگر کسی کار مهمی داشته باشد می­تواند تماس بگیرد و دیگر نیازی نیست که شما مدام ایمیلتان را چک کنید.

 

انجام بهتر کارها هم به نفع شماست و هم به نفع رئیستان. به علاوه ممکن است حقوقتان نیز افزایش یابد. هنگامی که راندمان کارتان بالا می­رود استرستان کم می­شود و وقت آزاد بیشتری را نیز در پایان روز دارید.